Konstresa till Varberg 14 oktober

Alla medlemmar bjuds in att vara med på en resa till Varberg med två besök på konstutställningar. Anmälan senast 1 oktober

Resan går söder ut mot Varberg.

Schema för resan

Buss avgår från Mölndal, Knarrhögsgatan 09.00, baksidan av Möllan. Planerad hemkomst ca 16.00

Vi besöker Derome trä- och nostalgimuseum Om Derome Trä och Nostalgimuseum – Derome Trämuseum (derometramuseum.se) med guidad tur. Trä står i centrum med både historia och skulpturer av trä.

Vi börjar med kaffe och fralla till självkostnadspris kl 10.00 på Derome Trä och Nostalgimuseum. Vill du ta med eget fika, går det bra. Det blir guidad tur 10.30 och sedan är det egen besökstid till 12.30.

Lunchen intas på Kullagårdens glutenfria Stenungsbageri kl. 12.45. Var och en betalar lunchen själv. Egen matsäck går naturligtvis att ta med men får ätas utomhus eller i bussen p g a bageriets inriktning med total glutenfritt. Se gärna (kullagardens.se). Menyförslag skickas ut till deltagare veckan innan resan.

13.45 åker vi till Tofta Konstgalleri Tofta Konstgalleri för ett besök och guidad tur. Därefter hemresa och vi är tillbaka i Mölndal runt klockan 16.

Kostnad

Det kostar inget för medlem att åka med. Buss, guidningarna och entré står föreningen för.
Du betalar din egen fika och lunch.

Icke medlem som vill följa med en medlem följer med i mån av plats och betalar då 150 kr för resan utöver fikat och maten.

Du anmäler dig senast 1 oktober via e-post eller sms/telefon till:

Mari Schönenberg mari.schonenberg@molndal.se 0760243410

eller

Ulla Lygner lygner.ulla@gmail.com, 0707-521425

Du ska få en bekräftelse på din anmälan. Får du ingen, skicka igen.

Anmälan är bindande, ev avgift tas ut om du uteblir.