Medlem

Bli medlem i Mölndals stads konstförening, en förening för alla som är anställda av Mölndals stad.

Mölndals stads konstförening är till för anställda och förtroendevalda i Mölndals stad. Du blir medlem när du är anställd eller förtroendevald i Mölndals kommun och kan fortsätta vara med när du slutat.

Medlem blir du genom att betala in medlemsavgiften. Medlemsavgiften är 275 kr per år.

Swisha till 1235099163
Plusgirokonto 924706-5.

Skriv namn och mailadress vid inbetalningen som meddelande, och gärna vilken förvaltning du jobbar på.

Största delen av medlemsavgiften används till inköp av konst som lottas ut en gång om året.
Verken kan representera olika material och tekniker. Under hösten arrangeras ett lotteri för medlemmarna av den inköpta konsten.

Årlig utlottning

Utlottningsregler:
Under utlottning 1-5 utan vinst har du 1 lottandel.
Efter 5 raka utlottningar utan vinst har du 2 lottandelar från utlottning 6.
Efter 10 raka utlottningar utan vinst har du 3 lottandelar från utlottning 11 och framåt tills vinst.
Vid vinst får man börja om med 1 andel, där vinståret räknas som utlottning 1.

Oavsett antal lottandelar kan en medlem bara vinna en gång per utlottning. Om du haft uppehåll i medlemskapet börjar du om, oavsett om du tidigare haft fler än 1 lottandel

Studiebesök, resor etc

Under året försöker föreningen att arrangera aktiviteter i form av besök på utställningar i närområdet, studiebesök i ateljéer, gallerier och konstverkstäder samt när tillfälle ges erbjuda någon konstresa