Vårens konstresa till Borås

Upphovsrätt: Textilmuseet Borås!

Häng med på en intressant resa till Borås för två olika utställningsbesök.

Resan går öster ut mot Borås.  Vi besöker Abecita Popkonst och Foto med guidad tur. Vi kommer att bli guidade i en utställning som har haft vernissage den 16 maj, dvs rykande färsk, Elisabeth Ohlson – Porträtt av en fotograf.

Tider

Buss avgår från Mölndal, Knarrhögsgatan 09.00, baksidan av Möllan.  Planerad hemkomst ca 16.00.

Program

Vi börjar med kaffe och fralla till självkostnadspris kl 10.00 på Abecita Popkonst och Foto. Det blir guidad tur 10.30 och sedan är det egen besökstid till 12.15.

Lunchen intas på en trevlig restaurang i Borås 12.30.  Lunchen betalar vi själva.

Menyförslag skickas ut till deltagare veckan innan resan.

13.45 åker vi till Textilmuseet i Borås för ett besök och guidad tur. I utställningen Mönstrade Positioner utforskas samtida textil mönsterdesign för rum och kropp genom verk av 14 tongivande nordiska formgivare och konstnärer.

Kostnad

Föreningen betalar bussresan, entré och guidningarna.

Var och en betalar fika och mat.

Icke medlem följer med i mån av plats och betalar då 150 kr för resan utöver fikat och maten.

Anmäl dig senast 5 maj via formuläret här bredvid eller via mejl till:

Mari Schönenberg mari.schonenberg@molndal.se, 0760-243410

Ulla Lygner lygner.ulla@gmail.com, 0707-521425

Anmälan är bindande. Om du inte fått en bekräftelse på din anmälan, hör av dig igen!