Julhälsning 2023

Här kommer en liten vinterhälsning från konstföreningen.  Det är fint med den vita snön, även om snötäcket är tunt.

Under hösten har vi hunnit med ett besök på Göteborgs konstmuseum. Utställningen handlade om Göteborgskoloristerna i nytt ljus. Guiden gav oss intressanta fakta om dessa konstnärer och deras verk.

I oktober gick konstresan till Varberg med omnejd, bl a ett besök på Derome trä- och nostalgimuseum och Tofta konstgalleri.

Vävda Rum, den rikstäckande digitala konstutställningen, avslutades sista september. Enligt statistiken vi fick, var det ett femtiotal besökare, som hade laddat ner appen i Mölndal. Dock vet vi inte hur många som sedan gick till platserna, där konstverken skulle synas.

Glada vinnare i konstlotteriet den 29/11 hämtade sina vinster den 4/12. Se vilka som vann.
Vi tackar inköpskommittén för fina inköp av fina alster till utlottningen.

Nästa år drar vi igång med nya aktiviteter. Det blir årsmöte på vårkanten. Får vi igenom vår önskan om kommunbidrag, kan vi planera för en konstresa.

Säkert blir det besök hos någon konstnär/galleri också.

Vi önskar våra medlemmar, gamla som nya

En fin julhelg och ett gott nytt år!