Sommarhälsning 2024

Njut av sommaren alla medlemmar. Till hösten kommer nya spännande besök eller föreläsningar.

Hej.

Årets sommarhälsning skrivs medan solen står högt på himlen.

Allt det vi tänkt och planerat har vi klarat av under vinter och vår.

Röhsska museet i Göteborg fick besök av oss i februari. De två textila utställningarna ”Låt hundra blommor blomma” och Lena Cronqvist: ”3 verk i fokus” fick vi verkligen ut mycket av genom en mycket kunnig och inspirerande guide.

I mars var det dags för årsmötet för verksamhetsåret 2023. 16 medlemmar inkl delar av styrelsen deltog. Konstnären Gith Weidenmo, verksam i Mölndal, inledde kvällen med att prata om sig och sin konst.

I maj gick konstresan till Borås. Bussen äntrades i Mölndal. En liten men taggad skara anlände till ABECITAS konstmuseum; ABECITA POPKONST OCH FOTO. Efter kaffet där, fick vi en informationsrik guidning av ett flertal fotoutställningar. Tiden räckte även till eget strövande bland konstverken. (vi kunde ha stannat längre). Efter lunch, som intogs i närheten gick färden till Borås textilmuseum. Guidningen handlade fram för allt om mode, trender och modeskapare i Sverige från 1930-tal till  1970-tal. Där hade vi också kunnat stanna längre. Vid 16-tiden var vi på plats i Mölndal igen.

Men museerna finns ju kvar, så det är bara göra sig en resa dit och njuta igen.

Tack alla, som gjort dessa aktiviteter möjliga genom att delta i dem.

Vi får då och då nya medlemmar, vilket uppskattas. Vi är nu ca 100 medlemmar. Även om du avslutar din anställning i Mölndals kommun, kan du vara kvar i konstföreningen.

Vi behöver dig.

Vi har en bra fungerande valberedning. Den behöver en person till, det ska vara 3 st. Efter sommaren kommer vi i styrelsen att höra oss för bland medlemmarna, om det finns någon att värva. Vill du veta hur de arbetar, kan du ta kontakt med Gunnel Pålsson och/eller Ann Rane, båda med i valberedningen.

Sök dem via stadens kontaktcenter. Du kan även ta kontakt med styrelsen via konstforeningen@molndal.se.

Till hösten antar vi nya utmaningar.

Om du vet med dig att det är dags att betala medlemsavgiften, så gäller 275kr för 2024.

Swishnr: 1235099163

Nordea plusgironr: 924 706-5