Sommarhälsning maj 2021

Hej!

Sommarsolen lyser utanför mina fönster. Det gjorde den förra året också, då jag skrev det årets hälsning.

I konstföreningen ligger fortfarande alla aktiviteter nere. Ljuset i tunneln kan skönjas i och med att vaccinationerna är i gång. Själv får jag min andra spruta sista veckan i maj.

Styrelsen har sedan september förra året haft digitala möten. De har fungerat riktigt bra.

Vi hoppas kunna genomföra årsmötet tidigast aug-sept. Och då inte digitalt. I så fall måste vi lära oss hur man röstar via datorn, vilket vi inte kan i nuläget. Tipsa oss gärna om ni vet hur man gör.

Sveriges konstföreningar, riksföreningen vår förening är medlem i skickar mail till oss i styrelsen med förslag på vad föreningarna kan göra i dessa tider. De digitala aktiviteter, som riktar sig till enskilda medlemmar , har jag skickat vidare till er. Själv har jag lyssnat på några föreläsningar.

De projekt jag anmälde vår förening till förra året har, som ni nog märkt, inte blivit av. Pandemin har satt stopp för mycket.

Vi ser fram emot att du är kvar i konstföreningen. I mitten av april var medlemsantalet 101 st och drygt 60 medlemmar hade betalat sin avgift för i år.

Inköpsgruppen har kommit i gång med inköp till årets lotteri. Därför är det bra om du, som vill vara kvar i föreningen, betalar avgiften, 275 kr. Då kan konstverken köpas in i god tid. Swishnr: 1235099163,  Plusgiro Nordea: 924 706-5.

Jag har kontakt med en konstnär om ett besök hos henne i höst.

Vi har startat en Hemsida med hjälp av Sveriges konstföreningar, som bekostar avgiften för den. Vi ska lägga in info där, det finns lite att läsa redan nu. Men det kommer mer efter hand. En av styrelseledamöterna är administratör. Länken dit är: https://molndalsstad.konstforeningar.se

Vi önskar er alla en fin sommar och att vi ses snart!

Hälsningar,

Styrelsen via