Sommarhälsning

Vita sommarblommor

Alla medlemmar önskas en trevlig sommar.

Hej.

Nu är det verkligen dags för en sommarhälsning från konstföreningen.

Året första konstbesök gick till konstmuseet i Göteborg. Vår grupp, 15 st, blev guidade om den finfinländska konstnären Albert Edelfelts liv och konstnärskap.

I mars genomförde vi årsmötet för verksamhetsåret 2022. 16 medlemmar inkl delar av styrelsen deltog. Konstnären Jonas Bergstedt inledde kvällen med att prata om sig och sin konst.

Mölndals stads konstintendent Andreas Roth tog oss med på en liten konstrunda utomhus den 10 maj. 13 intresserade medlemmar lyssnade till hans guidning av tre skulpturer i centrum.

Tänk att hela Mölndals torg är ett konstverk med mattor på ”golvet”!

Riksförbundet Sveriges konstföreningar firar 50 år i år. Deras stora satsning på en nationell virtuell/digital konstutställning går under namnet Vävda rum. Vår förening har gjort det lokala arbetet. Ladda ner Appen Vävdarum, så kommer du åt att se dem. Appen börjar med en info, därefter klarar du dig. Läs mer om den digitala utställningen.

Om du inte har möjlighet att se den kan du som medlem gå tillsammans med oss den 22 augusti. Inbjudan och mer exakt tid och information kommer i början av augusti.

Vi har planer på att göra en konstresa i början av hösten. Information och inbjudan kommer.

Hälsningar Ulla Lygner, ordförande